Õppekava nimetus: Traumateadlik lähenemine koolieeses lasteasutuses

Eesmärk: Koolituse eesmärk on suurendada koolieelse lasteasutuse töötajate trauma-alaseid teadmisi ja ning tutvustada traumateadliku lähenemise põhimõtteid koolieelses lasteasutuses.

Õpiväljundid:
Koolituse läbinu:

  • mõistab psühholoogilise trauma olemust ja teab, millised on laste levinumad traumakogemused (lapsepõlve kahjustavad elusündmused);
  • teadvustab lapsepõlve kahjustavate elusündmuste mõju lapse toimetulekule ja arengule ning oskab probleemset käitumist ja/või arenguvajadusi seostada kahjustavate sündmuste mõjudega;
  • oskab oma sõnadega kirjeldada traumateadlikku lähenemise põhimõtteid ning teab, kuidas õpetaja saab traumakogemusega lapsi lasteaias toetada.

Sihtgrupp: Koolieelse lasteasutuse töötajad (õpetajad, abiõpetajad, tugispetsialistid, juhtkonna liikmed, tugipersonal).

Õppe maht: 7 ak/h

ppe sisu:

  1. Trauma definitsioon, trauma tüübid, traumajärgset häiritust mõjutavad tegurid.

  2. Lapsepõlve kahjustavad elusündmused, nende levimus Eestis ja mujal maailmas, ACE- uuringu tutvustus.

  3.  Kuidas aju traumeerivale sündmusele reageerib? Stress ja stress-süsteem, võitle-põgene-tardu reaktsioon ja aju arengu seaduspärad.

  4. Trauma mõju lapse käitumisele ja arengule, traumajärgne häiritus ja traumapäästikud.

  5. Traumateadlik lähenemine, traumateadliku organisatsiooni kontseptsioon.

  6. Toetavad strateegiad traumast tervenemiseks koolieelses lasteasutuses: tunnetatud turvalisus, eneseregulatsiooni toetamine, tugevustele keskendumine ning mäng ja mängulisus.

  1. Praktilised nõuanded ja harjutused traumakogemusega lastega töötamiseks ja säilenõtkuse toetamiseks koolieelses lasteasutuses.

  2. Õpetajate enesehoid töös traumakogemusega lastega.

Õppemeetodid: Seminar, arutelu, ajurünnak, grupitöö.
Õppematerjalid: Õppetööks vajalikud vahendid ja koolitusmaterjalid tagab koolituse pakkuja.

Hindamine ehk koolituse lõpetamise tingimused

HINDAMISMEETOD

Juhtumianalüüs grupitööna

HINDAMISKRITEERIUM

  • Õppija analüüsib lapse kasvukeskkonda ja oskab märgata, vältida ja vähendada võimalikke traumapäästikuid (ing. k triggers).

  • Õppija selgitab, kuidas kahjustavad elusündmused võivad last mõjutada ning oskab märgata traumajärgsele häiritusele viitavaid sümptomeid.

  • Õppija oskab nimetada viise, kuidas traumakogemusega last saab haridusasutuses toetada.

Väljastatavad dokumendid:

Koolitusel õpiväljundid omandanud ning hindamise (kaasuse lahendamine grupitööna) edukalt läbinud õppijale väljastatakse tunnistus.  Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitte läbinud õppijale väljastatakse tõend.

Koolitaja:

Koolitust viib läbi Britten Kasekamp, eripedagoog (tase 7) ja traumateadliku lähenemise eestkõneleja.

Scroll to Top